Små förändingar i livet kan göra stor skillnad.

Idag ringde en vän till mig och berättade om någon som har dött, personen i fråga är i min ålder. Det fick åtminstonde mig att tänka till. Det kan vara så små saker i livet som kan göra så stor skillnad.

Jag hade en tanke redan idag när jag åkte till jobbet, jag har ofta med mig mina saxar hem av någon konstig anledning. I alla fall när jag gick ut till bilen så höll jag mig till vanliga rutiner, la väskan i baksätet (med saxar och div. saker), tog av mig jackan och la även den i baksätet och tillsist satte jag mig i förarsätet för att bege mig mot jobbet. då kom det upp en tanke. Tänk om jag krockar och olyckligtvis får till exempel en sax i huvudet och dör. Allt på grund av att jag var så bekväm att jag inte böjde på knäna och satte väskan på golvet.

Eller en sådan sak som hastighet, jag är själv väldigt dålig på att hålla hastigheten men tänk så lite tid man egentligen tjänar på att köra för fort, det kan faktiskt (olyckligtvis) orsaka din egna eller andras död.

Från och med nu så ska jag hålla hastigheten och ha för vana att alltid sätta väskan på golvet, den kan ju faktiskt rädda mitt liv. Jag är inte redo att dö än på länge, har hela livet framför mig. Just nu är jag bara den lyckligaste tjejen i hela världen.

På söndag är det första hemmamatchen för warberg och jag hoppas att denna mannen öser in poäng.





Dags för mig att sova ska upp och jobba imorgon. vad har ni för planer i helgen?


Kommentarer
Postat av: caroline

Fint skriivt vännen! Det är bara att höra av dig när du har tid för en cut =) love u

2009-10-02 @ 08:57:13
URL: http://casparson.blogg.se/
Postat av: frida

riktigt bra skrivit!!! :)

2009-10-02 @ 10:19:28
URL: http://fraajda87.blogg.se/
Postat av: lotta

ja vi har nog alla fått oss en tankeställare. de är hemskt. kram på dig

2009-10-02 @ 17:50:22
URL: http://lottajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0