Manda 20 år!

En Grattis-hälsning till Manda!

Manda Drott har nu 20 år fyllt, jag skulle egentligen gjort en skylt.
Första gången jag kom hem till dig, såg jag en ganska konstig grej.
Det var inte vad jag hade tänkt, där stod min gamla musiklärare Bengt.
Den kvällen satt vi ute och drack vin, vi hade precis gjort slut med våra svin.
Året kommer jag inte ihåg, men efter det har vi åkt många tåg.



För ett år sedan satt vi på en resturang som var kass, men Manda Drott du är alltid lika vass.
Vissa spräcker skallen, andra dricker sprit, inte konstigt att vi mådde skit.
Vad som än händer och sker, vill du bara ha mer och mer.



Det händer att vi åker till Borås och släpper loss, du är alltid lika snygg förståss.
Tre snygga tjejjer tar ut pengar ur en bankomat, killen bakom kallar oss "brats" och visar hat.
Tjejjer med högklackat och klänning, han skall nog få betala en hög penning.
Utanför "Borås Kebab" du står, alltid massa ragg du får.
Du har ingen aning om vart vi bor, men du traskar oavsett i dina BÅDA skor.
Ibland när du tvättar bort ditt smink, kan man tro att du stoppat huvudet i en hink.
"Har jag något smink kvar Koski?" frågar Manda, "Ååh herregud du ser ut som en panda.



Till slut du målet nått, en av världens bästa killar du fått!
Världen är bra stor, men allt handlar inte om skor.
Att träna ofta och mycket är något du gillar, men det är väl bara för att där finns snygga killar.
Du är vacker och unik och kör alltid rätt taktik.
En söt, blond, liten pingla, som alltid gillar att mingla.
Du har löst ett dilemma, äntligen telefon hemma.
Manda du är alltid go och gla', precis som en riktig vän skall va!



Jag är ledsen att jag inte på festen kunde gå, men det hoppas jag att du kan förstå.
Jag fick äran att fixa ditt hår, det var svårt att inte fälla en tår.
Hoppas du blev nöjd, för i mitt öga var det en fröjd.
Hoppas du förstått att presenten du fått, var en symbol för den du är, en stjärna som jag håller kär.
Många grattiskramar av mig du får, just idag när du fyller 20 år!


ÄLSKAR DIG MANDA!

Kommentarer
Postat av: maddo

gud vad fint skrivet, blev alldeles tårögd! kram

2009-06-07 @ 22:43:13
URL: http://maddooos.blogg.se/
Postat av: Helen daugaard

oj marica! det var mycket fint sagt till en vän =) hon ska vara stolt att hon har dig :)

2009-06-08 @ 11:16:52
Postat av: Helen daugaard

oj marica! det var mycket fint sagt till en vän =) hon ska vara stolt att hon har dig :)

2009-06-08 @ 11:17:15
Postat av: Angelica

naww så sött :)

2009-06-08 @ 15:04:10
URL: http://lindberga.blogg.se/
Postat av: Manda

DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA! ÄLSKAR DIG!

2009-06-08 @ 20:30:55
URL: http://mandadrott.blogg.se/
Postat av: Karolina

Tårögd va ordet....

2009-06-09 @ 21:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0