FREDAG

Vad gör sig bättre en fredag kväll än fläskfilé, bakpotatis, béarnaisesås, glass, popcorn och en bra film?
Känns som varenda kotte ska ut idag, men vanligt folk ska upp och jobba imorgon. Tror i och för sig att det blir ganska lugnt, låg konjukturen är i full gång, trots att vi inte är så beroende av det men folk verkar ju inte gå utanför dörren så fort det är lite dimma eller vitt på backen..

Har fått endel kritik om inlägget där jag skrev:

Hur ofta är det någon som har helfest? ändå vill många till stan trots att dom hänger på samma krog fredag/lördag 52 veckor om året?
Dom närmsta och kanske "riktiga" vännerna var i alla fall kvar, och vi hade kul.

Men då vill jag bara säga att det var så här jag kände. Tänk efter själva. Jag fixade en fest för
40 personer. Samma dag/vecka ringer folk och säger, vi åker inte med bussen, vi kommer senare m.m
Helt plötsligt är det bara 12st som åker med bussen och det är bara 34 som ska äta. Det tro fan att man blir less, till råga på allt så drar folk till stan.. Vad är det som lockar?

Om ni tänker er in i situationen själva så är det inte så konstigt att man blir ledsen. .. Eller har jag fel?
Det här var i alla fall sista gången jag hade helfest för nu vet jag.......

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag håller helt med dig! Dem tycker inte att de hade varit kul om folk åkte från deras fest heller och säger de något annat ljuger de! We rock sis! Köss å hej

2009-02-07 @ 18:47:22
URL: http://lindberga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0