Gesällen

Så här såg mitt schema ut igår.

8.00-9.00 Damklippning och volym fön
9.50-10.50 Herrklippning finish med vågföning
10.55-12.55 Oxidationsfärg 2 diffirenta färger
12.55-16.20 Hade jag en lång rast eftersom jag inte hade någon permanentmodell
16.20-17.05 Fri damklippning med styling
17.10-17.55 Fri herrklippning med styling
18.00-19.00 Långhårsuppsättning

Alla moment jag gjorde på förmiddagen kändes katastrofala men på min långa rast fick jag "lite" tid attkoppla av. Jag gick bort till Ljud och bild skolan där alla på salongen befann sig för vi skulle nämligen ta nya visitkort, gruppbilder m.m Det var hur kul som hellst och fotografen tyckte jag var duktig. haha. Väl tillbaks på skolan fortsatte gesällen och dom momenten som jag gjorde på eftermiddagen kändes mycket bättre än dom på förmiddagen.
 När allt äntligen var slut var nog klockan åtta eftersom det blev förseningar på det pressade schemat. Dommarna gick in i sitt lilla rum för att sammanställa allting, det var en evig väntan. Alla var nervösa för man visste ju ingenting.

Nu började det dom två första klarade det och jag blev mer och mer nervös, tänk om det bara skulle vara jag som inte klarade det. Jag bestämde mig att vänta till sist, innan jag gick in så var det många före mig som inte hade klarat det. Så här löd samtalen mellan mig och dommarna:

-JAHA MARICA HUR TYCKER DU ATT DET HAR GÅTT?
-nja jag känner väl att jag lika gärna hade kunnat vara hemma idag.
-JA DET HAR JU INTE GÅTT SÅ BRA.
TyStNaD
-DU KOMMER FÅ GÖRA OM VÅGFÖNINGEN
-bara???
-JAA
-å herregud. jag behöver inte veta mer det räcker så här.
-SÅ DU VILL INTE HA DINA BETYG?
-okej då!
- HERRKLIPPNINGEN VG RESTEN MVG. (är inte helt säker)
-Okej jag är jättenöjd

Trodde verkligen inte att det skulle gå så här bra.. Jag är såklart jättenöjd med min insats.



Nu kommer snart Martin hem det ska bli så skönt att få träffa honom igen.
Nu är det så nära att varje minut känns som en evighet.


Xoxo /Mary

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0