Hädelserik helg!

I fredags efter jobbet åkte vill till Borås. Martin och Tom sysselsatte sig här hemma medans jag och svärmor åkte och storhandlade. Tänk va mycket roligare det är att handla när man är två. När vi kom hem började Anette med maten, lika gott som alltid. På kvällen var det såklart på spåret som gällde.

När vi vaknade igår åkte vi ner en sväng till staden, jag var tvungen att fixa lite saker men fick med mig lite mer än planerat hem. Hittade en fin skjorta och ett par knästrumpor. När vi kom hem från stan åkte vi upp till Tosseryd där det väntades jobb. Först fikade vi sen var det bara att klä på sig allt från kängor,termobyxor, vantar och mössa. Jag Karro och Anette gick i omgångar med ved i varsin skottkärra, Martin och Tom stog i källaren och staplade. När vi hade fyllt på så gott det gick så forstatte vi köra med skottkärrorna fast denna gången var det hästfoder 25kg säckar och ni som känner mig vet att jag är klenast i kommunen och massor av snö gjorde det inte direkt enklare men det gick bra. Till sist skulle alla hästar in, Henrik skrämde skiten ur mig när jag skulle gå genom Brittas hage, tillslut kom jag fram till otto och mitt i allt ringde min telefon (FRIDA ROOS) vilket skrämde mig ännu mer, ner och rotade i fickan för att stänga av ljudet samtidigt pasade otto på att äta lite hö vilket han inte fick. Jag hade nämligen fått för mig att hästar blev rädda för konstiga ljud men det stämmer nog inte. Jag överlevde i alla fall och otto var mer än nöjd när han fick lite extra gott i magen. När alla hästar var inne så åkte vi tillbaks till Trandared där vi tillbringade resten av kvällen med godis, glögg, kortspel, tv och massa mys.

Idag när vi vaknade åkte vi in till stan igen för att försöka få tag i mini-skidor, vi skulle åka efter otto men vi hittade inte några någonstans i hela stan men istället fick vi med oss nya kaffekoppar och en ny adventljusstake hem. När vi kom hem igen slängde vi bara på oss lite varmare kläder och åkte upp till Tosseryd igen. Idag var dom lite utslitna där uppe så det var lugnt i stugan. Vi åt välldigt god mat, som vanligt. Sen tillbringades eftermiddagen utomhus. Vi åkte spark, lekte med siggan och tillsist tog vi in hästarna igen. Marica fick en ny chans att ta in Otto och ja jag känner mig nöjd med min instas. Idag fick han minsann inget hö på vägen. Bra jobbat! När alla var inne skulle Karro köa Biolight på brittan och jag passade på att kramas med henne under tiden. Jag och Martin delade ut lite morrötter till alla hästar och sedan begav vi oss hemmåt igen. Resen av kvällen kommer spederas i soffan och snart börjar mitt favvo program: Vem kan slå Filip och Fredrik! Wweeeeeyy!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha sötnos! Jag den klenaste i kommunen! Hästar har rädslor så som vi människor, sedan kan man träna bort det men Otto verkar vara en stabil karl ;) Vill också mysa med Brittan!

2010-12-05 @ 23:17:09
URL: http://lindberga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0