Söndag!

Vilken härlig helg jag har haft. Jobbade som ett as i fredags och var helt slut när jag kom hem på kvällen. Valde lite dumma skor och det fick sitt pris framåt eftermiddagen och kvällen. Fredagskvällen avslutades på bästa sätt, god mat, på spåret, film och mys med älsklingen. Jag somnade dock under filmen, vilken rolig sambo jag är. Vaknade med feber och aningar på att behöva gå till toan och hulka men det klarade sig. Flyttade mig till sängen och sov vidare.

Började lördags morgonen med jobb, var hemma igen runt lunch, tog svängen om systemet innan jag mötte upp fröken Jönsson för en kaffe och en liten pratstund, när vi var klara gick vi bort till agaton för ännu med prat och ytterligare en kaffe. När jag kom hem var mamma, Henke, Mogge och Yvonne på besök så då blev de återigen kaffe. Vilken kaffe dag!

Kvällen avslutades hemma hos våran tredje familjemedlem med mat, dricka och trevligt sällskap. Runt ett tiden tog jag och Martin en långpromenad hemmåt. Väl hemma somnade jag som ett barn.

Idag tog vi oss en riktigt härlig sovmorgon, när klockan började bli mycket gick vi till kvantum och handlade gooood frukost. Eftermiddagen tillbringades hemma hos min älskade syster och hennes sambo. Klockan halvfem hämtade Martin mig och vi åkte och tvättade bilen (välbehövligt enligt mig) Nu glänser den som aldrig förr. Framåt sex mötte jag upp pappsen på kvantum där vi handlade kvällsmat.

Jag och pappa stog i köket och fixade med maten och under tiden gick vi och små åt räkor som vi doppade i pappas special sås (vitlök ala Tommy). Sen åt vi vitlöksbröd med fetaost, kött, klyftpotatis, sås, sallad. Tro det eller ej men vi tryckte till och med i oss efterätt (päron med after eight, grädde och kaffe)
Till allt detta såg vi givetvis SOLSIDAN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0