Påskhelgen

Skärtorsdagen: både jag och Martin jobbade hela dagen , sen spenderades en stund inne hos grannarna sofia och crille. Kvällen blev lugn och skönt. Bara tanken på att man har några dagars ledighet är så underbar.

Låååångfredagen: Gick upp vid halv nio för att sedan bege mig till Stockholm vid tio tiden. Satt på en buss i fem timmar och hade väldigt tråkigt. Väl framme vid botkyrkahallen spelades en match som vid slutsignalen fick mig att rysa. Det innebar nämligen att det är dags att åka till GLOBEN i år igen. Efter matchen begav vi oss till Kk som pappa kallar det, Kungens kurva för att äta mat och sedan gå till statoil och köpa allt från korv till godis att ha på hemresan. Tack och lov så åkte jag med spelarbussen hem. På bussen var det blandade aktiviteter vissa satt vid datorn andra sov eller kollade på dagens match. Väl hemma i Varberg var vi hungriga igen så vi gick förbi maestro för att äta lite igen. tror vi kom i säng vid 03.00

Påskafton: gick upp vid nio för att sedan börja jobba vid tio. Först klippte och färgade jag min underbara vän Emma. Sedan gjorde jag slingor på rude! slutade dagen vid halv tre med att klippa Maria, resten av dagen är inget nämnvärt. Efter att jag var klar med maria skulle jag räkna kassan, ooops det saknades över två tusen så narina kom för att hjälpa mig och det visade sig att det var fel från gårdagen. Direkt ner till blådörren där Rude, Maria, Falk, Malin och Martin suttit och väntat på mig. klockan fem skulle jag och M hämtat pappa hemma men vi blev en halvtimma sena eftersom vi och falk gick och sola. NÄMNVÄRT: Falk brände skinkorna! När vi väl har lämnat pappa och c/o åker vi hem för att snabbt göra oss i ordning, hämta Manda och bege oss ut till läjet på Fridas födelsedagsfest!

Påskdagen: Vi hade bestämt att om det blev fint väder idag så skulle vi på picnic, sagt och gjort. Vi åkte ut till mamma och hämtade mustangen sedan åkte vi till Getterön (1:a Vik) för att picnica. Senare på eftermiddagen åkte jag, M, Falk och chrille till "tre toppar" och åt rinnig mjukglass. Vi träffade även Emma och Kimmo. Klockan sex var det familjemiddag hemma hos Mamma där vi spenderade mestadels av kvällen. Väl hemma så ringde Louise hon ville komma hit och förtära lite alkohol tror inte hon gick hem innan tre då somnade jag och M som två små barn.

Annandag påsk: Gick upp ur sängen vid ellva, sandra ringde, Hur gör vi med globen biljetterna?? ska vi åka upp?? Vi åkte upp men mest för skojs skull, folk hade stått i 19 timmar och köat när dom kom fram, hur sjukt är inte det? Efter att ha varit där en timma gick Jag, Sandra och Martin till mignon för att äta lunch. Sen var vi uppe vid hallen igen och hämtade biljetterna till hela familjen Lindberg/Emanuelsson/Kampe/Gregorius. Har även hunnit med att umgås med Jennie idag, var sjukt längesedan vi sågs. Känns inte som jag har haft tid att umgås med någon. Jag gör inte mer än att jobba, äta sova och så går jag på toaletten ibland med. Efter Martin träning åt vi lövbiff,pommes och hemmagjort kryddsmör. Mumma! M kokar ägg så vi ska göra oss lite äggmackor sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0