Uttagning till IAHS

Min dag har börjat väldigt trögt. Hade prov på morgon, känns ganska pissigt när man pluggar på 100 sidor så kommer det endast tio frågor på provet, men det kännders bra trots mycket slit med penna och pennvässare. I provet ingick Tupéer, peruker, hårtransplantioner, hår och hudsjukdommar. Ganska läskigt att läsa om. Lässer man om löss så kliar det i hela huvudet och läser man om skapp så kliar det över hela kroppen och man inbillar sig massa saker. Häromdagen fick till och med gustav ringa till sjukvårdsupplysningen.. haha man blir ju helt störd och inbillar sig att man har fått något. Men det är väl bättre att inbilla sig en gång för mycket, så man inte går och bär omkring på någon ohyra. Känns ganska ofrächt.

Sen hade vi uppsättningsprov inför en tävling som heter IAHS som går ut på att man bara får prata engelska. I år är det London som gäller men jag kände mig inte jättemotiverad och hade en fantasilös dag.. TRODDE JAG. Jag stog länge och försökte få ihop något bra men tillslut kände jag att nu gör jag bara något så jag åtminstone får ett betyg. på ca en halvtimma slängde jag ihop en uppsättning, lite fantasifullt satte jag fast några stenar och ett par örhängen. När jag kommer tillbaks från lunchen, lite sent så sitter mina klasskamrater runt ett stativ med min docka på och lärarna pratar. Det var tydligen den uppsättningen som var bäst. Jag blev helt chockad men samtidigt glad. Ett MVG var inte precis vad jag hade räknat med. 

image30 

Efter det var det dags att föna en herr docka. Föna är verkligen inte min grej men jag gjorde en ganska simpel föning och det visade sig att även det gick bra fast det kunde gått bättre men jag är nöjd med ett VG.
Imorgon kommer vi få reda på vilka som går vidare, tror visserligen inte att jag har någon chans eftersom närvaro är ganska viktigt och jag hade endel frånvaro i ettan och tvååan.


Kom hem från skolan halv sex idag och jag känner bara att jag är så sjukt trött på skolan nu, har ett jätte jobb kvar med projektarbetet trots att allt det praktiska är färdigt och det känns som det är dags att ta tag i det nu. Men jag kommer hela tiden på saker som är viktigare typ gå på stan och fika eller bara umgås med vänner. Jag är inte typen som är ute i god tid med skolarbeten..

Nu måste jag sova är så himla trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0